Monday 3 August 2009

Bersuka Ria Di Genting Highlands.

Assalamualaikum...

Entry perapan. Harap maklum.

Hari Deepavali tak lama lagi. Girlfriends UMT pun dah nak start cuti semester. Before ni, kitaorang memang planned nak bersuka ria dekat Genting Highlands. Akhirnya termakbul juga. Walaupun dah lama tak jumpa face to face tapi still keep in touch dekat facebook. Alhamdulillah. Antara salah satu best momories i have ever had, roomates yang sangat ohsemmm walaupun course lain-lain. :")

Aku bertolak dari Sabak Bernam sebab memang aku nak balik kampung dulu dan aku agak lewat sebenarnya. Kesian dekat girlfriends aku sebab diorang dah sampai Subuh dari Terenganu kalau tak silap. Nak menunggu aku yang lambat lagi. Nasib baiklah tiket ke Kuala Lumpur ada. Kalau tak haru-biru jadinya. Kitaorg janji nak juma dekat KL Sentral. Aku sampai dekat KL Sentral waktu Zohor. Cadangnya nak ambil pakej dekat KL Sentral, tapi disebabkan ramai orang dan agak risau, makanya tak jadi. Sebab girfriend yang dah biasa pergi cakap, bahaya kalau turun Genting Highlands petang. Tak pasti lah sempat main kat sana atau tudak. Kebetulan jumpa sorang minah yang tegur sapa kitaorang. Mungkin nak pergi perhentian bas sama-sama agaknya. Kuala Lumpur kan bahaya. 

Girlfriends : Awak nak pegi Genting jugak ye?
Minah : A'ah... Kamu sume nk pegi jugak ke?
Kitaorg : Ye... Tapi tu lah tiket mscam nak habis je. 
Minah : Tak pe.. Korang follow kita pergi beli tiket dekat Titiwangsa.
Kitaorg : (Dengan pertanyaan yg macam-macam lagi.)


Kami semua jalan kaki ke Titiwangsa naik LRT. Dekat situ macam-macam lah yang kitaorang semua bebelkan. Sempat jugak bergambar. Nama pun jarang jumpa kan? Kebetulan memang kitaorang jenis yang pantang nampak camera. Ada je yang nak pose. Bile sampai Titiwangsa, kitaorag terus naik bas ke Genting Highlands. Sebenarnya banyak benda yang jadi. Tapi sebab letih sangat, kitaorang tak ambil port sangat. Masing-masing tidur dalam perjalan naik atas. Sampai dekat Genting, kitaorg macam hilang arah tujuan. Tak tahu nak pegi mane dulu. So, aku decide nak solat dulu. Baru lah fikir nak bermalam dekat mana sebab hari pun macam dah nak gelap. Hari minggu biasalah ramai orang kan. Hotel pun kebanyakannya penuh. Macam-macam karenah orang tengah hotel dan pemandu van. Hotel yang murah pun kebanyakkannya penuh. Sambil buat keputusan, tangkap gambar lagi. :") Bosan jugak sebenarnya. Kebetulan ada Chinese man tolong kitaorang dapatkan hotel. RM200 untuk 5 orang. Okey kot sorang RM40. 

Bila teringat balik nak ke hotel tu, ya Allah... Berdebar-debar habak kat hang! Jauh masuk ke dalam satu hal tepi gaung satu hal. Bila nampak dah macam rumah hantu. Macam dah lama ditinggalkan. Masa tu masing-masing pandang antara satu sama lain sambil pegang tangan. Doa dalam hati. Moga takde yang buruk berlaku. Lepas check in, terus ke bilik hotel. Malam tu terasa lapar dan berpatah balik ke kawasan permainan. Kitaorang makan KFC dan shopping sikit-sikit. Nak taknak terpaksalah beli sweater padini sebab aku datang pun sehelai sepinggang. Nasib baik ada sale. Bila dah kenyang patah balik ke hotel. Malam tu adalah kejadian yang menyeramkan. 
Esoknya, kitaorang saengaja lengah-lengahkan masa sebab nak turun Genting Highlands petang. Waktu breakfast dalam bilik sambil tengok tv, aku usha-usha lah tengok pintu. Hasilnya, aku nampak macam kesan tolakan and hampir pecah. Apalagi, terus aku panggil girlfriends yang lain. Rupa-rupanya malam tadi bukan aku sorang je yang terdengar ada orang ketuk pintu dan bunyi loceng. Alhamdulillah... Allah Maha Besar. Diberikan petunjuk dekat kawan aku kunci mangga dari dalam bukan dekat luar seperti kebiasaannya. Bila tahu perkara cenggitu, semua kelam-kabut bersiap. Terus ke lobi dan check out. Doa dalam hati semoga semua selamat. Sampai dekat Outdoor Theme Park, terus beratur dan bermain sepuas-puasnya. Serius, sangat best dan tak rugi berhabis duit datang sini. Dapat spent time dengan girlfriends lagi syok! Yes, aku sedar aku antara orang yang first time datang sini. Sedar diri. Korang boleh gelakkan aku. HAHA. :"/

No comments: