>

Sunday, 16 April 2017

Review Drama Korea - Weightlifting Fairy Kim Bok-Joo.

Assalamualaikum...

Siapa yang kenal aku, tahu lah yang aku ni salah seorang di antara berbillion-billion peminat Kpop dari muzik, drama, movie dan sebagainya. Rasanya aku mula tengok drama Korea dari zaman sekolah berasrama. Waktu sekolah tak pernah bercinta, tapi layan drama cinta. .__." Dulu drama yang popular mulanya dari Mexico, Filipina, Jepun barulah Korea tembus pasaran Malaysia. Waktu senggang tengok lah apa yang ada. Ye tak? Macam sekarang, sementara tunggu pembetulan penulisan sampai dekat pejabat, sempatlah aku layan drama Korea. Aku suka tengok drama komedi dari drama serius. Tapi kalau ada drama serius, aku boleh layan juga. Asalkan jalan cerita mudah faham dan tak menyerabutkan. Elemen suspens tu penting. Barulah seronok. =")

Tabiat tengok drama Korea dalam diri aku memang tak boleh dipisahkan sejak zaman sekolah sampailah dah kahwin. Tambah pula, dekat rumah memang ada Unifi. Lagi bersemangatlah aku tengok masa waktu senggang. Sampaikan aku dengan encik Suami buat keputusan untuk hentikan langganan perkhidmatan Astro sebab jarang tengok televisyen. Adalah setahun lebih. Lagipun banyak cerita yang berulang, tu yang tak fikir banyak kali dah. Lega rasanya.

Kali ni aku nak review drama Korea tajuk Weightlifting Fairy
Kim Bok-Joo (Lee Sung-Kyung) merupakan seorang angkat berat wanita di kolej. Bapanya menguruskan sebuah restoran ayam kecil manakala bapa saudaranya mahu menjadi seorang pelakon. Dia mempunyai personaliti yang cerah dan semangat keadilan. Kim Bok-Joo dan rakan-rakannya dalam pasukan angkat berat wanita adalah tidak popular dengan lelaki dan mereka tidak mempunyai teman lelaki. Pasukan angkat berat dan pasukan gimnastik berirama juga tidak bergaul sama sekali. 
Sementara itu, Jung Joon-Hyung (Nam Joo-Hyuk) merupakan perenang kolej yang dibelenggu dengan kehilangan kelayakan kerana banyak permulaan yang salah. Dia berusia 21 tahun dan mempunyai semangat bebas. Bapa saudara dan ibu saudaranya telah memjaga dia bersama sepupunya Jung Jae-Yi (Lee Jae-Yoon). 
Satu hari di kampus, Kim Bok-Joo terserempak Jung Joon-Hyung semasa dia menunggang basikal. Wajahnya kelihatan seperti biasa dilihat oleh Jung Joon-Hyung. Selepas dia beredar, Kim Bok-Joo memungut sapu tangan yang ditinggalkan oleh Jung Joon-Hyung. Sapu tangan tersebut sangat penting kepada Jung Joon-Hyung dan dia bermula mencarinya. 
Kemudian, Kim Bok-Joo membersihkan dan menyetrika sapu tangan tersebut. Kim Bok-Joo pergi ke kolam renang di kolej dan memberikan kembali sapu tangan, tetapi Jung Joon-Hyung meletup dengan kemarahan apabila dia melihat bahawa Kim Bok-Joo membersihkannya. Kemudian, Kim Bok-Joo terjatuh ke dalam kolam renang dan Jung Joon-Hyung terjun ke dalam kolam untuk menyelamatkan beliau. Pada ketika itu, Kim Bok-Joo dan Jung Joon-Hyung menyedari di mana mereka telah melihat antara satu sama lain sebelum ini. Ketika mereka berdua kanak-kanak, Kim Bok-Joo telah menyelamatkan Jung Joon-Hyung dengan menangkap beliau sebelum dia jatuh ke tanah. 
Hubungan Kim Bok-Joo dan Jung Joon-Hyung kini bermula.
Haaa. Lebih kurang macam tu lah jalan cerita drama Korea tajuk Weightlifting Fairy Kim Bok-Joo. Apa kesudahan agaknya ye? Yang itu kau orang kenalah tengok sendiri. Tak seronok lah kalau aku cerita sampai habis. Macam aku cakap, aku suka jalan cerita berdasarkan zaman sekolah dan ada elemen komedi. Nah, aku letak gambar drama ni. Mana tahu, buat kau orang teruja nak tengok. Selamat menonton! :")
sumber : www.tumblr.com

No comments: