Friday 11 November 2016

Shopping Online - Tudung Aidijuma.

Assalamualaikum...
  1. Search laman web http://www.aidijuma.com/

  2. Click Login. Ia akan keluar Email Address dan Password. Click Login As Member.

  3. Kalau belum pernah ada account Aidijuma, click Create An Accountsi maklumat anda (Your Personal Details dan Your Login Details) bagi memudahkan penghantaran. Pastikan anda memasukkan email yang sedia ada dan ingat password anda. Click Register.

  4. Account anda telah berjaya didaftar. Click Login semula. Taip Email Address dan Password anda. Click Login As Member.
  5.  Anda akan nampak My Account, Logout, Track My Order dan Items di bawah web address. Click My Account. Anda akan nampak My Account Details, My Address Book, My Points and Redemptions, Overview of Order and Newsletter Subscription. Boleh edit dan change.

  6. Anda akan nampak tab Square Scarf, Shawl dan Comfy Inner. Anda boleh click dan nampak pelbagai produk Aidijuma. Boleh pilih-pilih dulu. Kalau dah berkenan, click pada gambar. Akan keluar info tentang produk tersebut. Click Add To Bag.

  7. Anda akan nampak My Shopping Bag. Kalau nak pilih lagi tudung, click Continue Shopping. Kalau nak terus bayar, click Secure CheckoutDekat My Shopping Bag, semua maklumat tentang tudung akan keluar. Boleh re-check sebelum membuat pembayaran.  

  8. Akan keluar Delivery Information : Shipping, Payment Information dan Order Completed. Dekat Shipping, anda akan nampak Shipping Address dan Shipping Charger. Pastikan semua maklumat betul. Boleh pilih Shipping Charges : Store Pickup atau Poslaju Shipping. Click Proceed To Payment.

  9. Dekat Payment Details, akan keluar My Order, Billing & Shipping Address dan Payment Method. Kalau ada Shopping Points Redemptions atau Redeem Your Voucher, masukkan.
  10. Pilih Payment Method sama ada IPay88 Online Banking, Molpay Online Banking atau PayPal/Card Credit. Dah pilih dan semak, click I agree to the terms of service and will adhere to them unconditionally. Read to terms and conditionals here. Click Confirm Order.

  11. Tertera Redirecting To Payment Page. Boleh pilih sama ada Credit Card, Online Banking, Wallet atau Paypal. Dah pilih, click Proceed

  12. Tertera Online Banking yang kita pilih. Masukkan Username dan Password. click Okey.

  13. Tertera jumlah yang akan kita bayar, Click TAC. TAC akan sampai ke nombor handphone. Masukkan TAC dan click Okey.
  14. Proses pembayaran anda telah berjaya. Boleh semak status order dekat Track Order atau di email. Pastikan semak email dari semasa ke semasa sebab pihak Aidijuma akan hantar email mengenai status order dan juga tracking number. Boleh kesan tracking number anda di www.poslaju.com atau di Track Order.
Akhirnya, barang yang ditunggu pun sampai. Boleh bergaya pergi kerja. I'm happy girl! =")
my tudung Aidijuma. dapat free gift. thank you Datin Juma. =")
 Happy shopping peoples!