Friday 23 November 2012

Hebatlah Kerana Allah SWT.

Assalamualaikum...

Dia baik, saya tidak.
Dia alim, saya tidak.
Dia hebat, saya tidak.
Dia cantik, saya tidak.
Dia menawan, saya tidak.
Dia menarik, saya tidak.
Dia tumpuan, saya tidak.
Dia rebutan, saya tidak.
Dia solehah, saya tidak.
Dia semuanya, saya pastinya tidak.

Jangan! Jangan kita menilai dia dan kita.
Yang menilai bukanlah kita selayaknya. 
Tapi, hanya Allah SWT yang BERHAK.
Kita hanya mampu berdoa, berusaha dan bertawakkal.
Ingat! Kita bukan dalam persaingan untuk mencari mana yang baik, dan menghukum kita yang tak baik.
Kita hidup di dunia ini untuk saling lengkap-melengkapi, saling memberi apabila mampu dan berkongsi selagi terdaya.
Duhai hati, jangan meninggi diri dan jangan pula terlalu merendah diri.
Ingat! Allah SWT sahaja yang layak untuk menilai dan kita tidak mempunyai skala yang sempurna untuk menilai.
Allahurabbi...
sumber : www.google.com

No comments: