Thursday 20 September 2012

Bersyukur Dengan Nikmat Allah SWT.

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...
Syukur atas segala nikmatMu Ya Allah... 

Alhamdulillah… 
Saya dilahirkan sebagai seorang Islam… 

Alhamdulillah...
Saya dijadikan sebahagian dari umat Muhammad, kekasih Allah...

Alhamdulillah...
Saya dihidupkan sebagai mukminah...

Alhamdulillah...
Saya hidup sederhana, cukup segala-galanya...

Alhamdulillah...
Saya diberi akal fikiran untuk mengenal dosa dan pahala, dan untuk mencari ilmu...

Alhamdulillah...
Saya masih punyai ayah, ibu dan adik beradik malah saudara-mara dan sahabat-sahabat serta jiran dan masyarakat yang baik denganku...

Alhamdulillah...
Saya masih dipinjamkan nafas dan kesihatan yang baik untuk beramal ibadah... 

Alhamdulillah...
Saya masih diberi nikmat, tak terkira nikmatnya...

Alhamdulillah...
Saya... Masih saya... Dan saya berharap dan berdoa semoga Allah tetapkan saya di jalan-Nya...
Jauhi saya dari menjadi hamba-NYA yang tamak dan tidak menghargai nikmat-Nya...

Alhamdulillah...
Untuk segala-galanya Kekasihku Allahu Rabbi...

Alhamdulillah...
Saya ucapkan Alhamdulillah...

Anda? Berapa banyak yang anda perlukan lagi? Masih tidak cukup kah segala nikmat yang Allah berikan pada kita selama ini? Latih diri anda dengan sifat qanaah... InsyaAllah, anda tiada lagi rasa kekurangan malah merasa sentiasa cukup dan bersyukur dengan nikmat Allah ini. Tak tertulis saya akan nikmat-nikmat yang Allah berikan pada saya. TERLAMPAU BANYAK! Malah jika diambil dakwat sebanyak lautan sekali pun, takkan tertulis akan nikmat-nikmat yang Allah berikan pada kita. TERLAMPAU BANYAK! Masih tidakkah kita merasa cukup? Masih tidakkah kita merasa bersyukur? Latih diri dengan mengucapkan ALHAMDULILLAH dengan seikhlas hati. InsyaAllah, jiwa kita tenang dan sifat qanaah menyusup masuk ke dalam hati dan jiwa anda.

Subhanallah... Alhamdulillah... Allahuakhbar...
Salam Muhasabah.
sumber : www.google.com

1 comment:

Anonymous said...

renungan bersama. nikmat sekecil-kecilnya pun harus disyukuri. Alhamdulillah. :)