Friday, 14 September 2012

Awaklah, Qurratu A'yun.

Assalamualaikum...

Isteri : "Abang, tak payahlah abang buang duit beli aircond mahal-mahal tu pasang dalam rumah kita. Bil eletrik pun melambung nanti. Dahlah bil eletrik sekarang bukannya betul sangat bil dia. Tak payahla ye..."

Suami : "Eh, siapa kata abang nak beli aircond lagi. Abang dah lama beli aircond sejak kita kahwin lagi."

Isteri : "Ha? Bila masa ni? Pasang dekat bilik mana? Dekat office ke? Tak pernah nampak pun."

Suami : "Awaklah aircond tu. 'Qurratu A'yun' tu kan, awak. Penyejuk hati dan mata saya. Cooler saya. Awak la kipas, awak la ais, awak la aircond, awak la salji, awak la angin saya. Sejuk dan nyaman je tengok isteri saya ni." (senyum) 

Isteri : "Jiwang la abang ni. Malu je kalau pembaca facebook kita baca ayat-ayat cinta abang ni. Pssst... Abang, jom pergi Jalan Tar esok. Saya nak beli shawl."

Suami : "Awak... Boleh tolong bukak kipas nombor 5 tak? Panas kan malam ni?"

Isteri : "............."
sumber : www.google.com

No comments: